søndag den 1. august 2010

De sidste dage på SEE20:10

Det er nu blevet Torsdag og tørvejr på SEE20:10 og det næste døgn står på spejderdøgn på trevæld spejdercenter. Her til er der afgang kl. 12,40 med bussen. vi ankommer til trevæld og får vores lille lejrplads som vi skal bo på det næste døgn og bygge op med materialer som vi kan købe for guldmønter som vi tjener via forskellige aktiviteter  som vi skal deltage aktivt i.
Det går endeligt meget godt for os nu vi selv skal sige det vi for muligheden for at få en masse materialer ved at nedlægge en forladt lejrplads. Her fik vi plastik nok til at kunne lave bivuak,en på grunden vandtæt. vi fik lavet mad "sommersalat" kål på kål kan man os sige men det kunne spises. efter maden kom regnen  og stormen desværre igen så på med regntøjet og frem med det gode humør. vi snakkede med nogen fra staben resten af aften inden vi skulle til andagt i regnvejr. efter det gik vi til køjs i vores næsten vandtætte bivuak men de fleste af os forblev tøre. Fredag  morgen var der stadig regn så igen på med regntøjet og i gang med morgen mad inden vi skulle til flaghejsning efterfulgt af oprydning af lejrplads inden busserne mod SEE20:10 kom for at køre os tilbage. da vi igen ankom til vores lejrplads påSEE20:10 havde stormen bøjet toppen af  af hvors telt stænger så det skulle der rettes op på. Efter hårdt arrbejte med at skifte top stykker på stængerne kom teltede op igen. Der efter står den på tur til Skive. nogen tog i badeland og andre tog til selve Skive gågade. Os i byen gik på fin italiensk rasturante og fik en god og lækker frokost til billige penge. Tilbage på lejren klokken 16 vi skulle i gang med aftensmaden som stod på pizza bagt på fliser dette blev faktisk meget godt vis man ser bort fra det sorte i bunden. det skabte os en enorm opvask. Men den må vente til næste dag da der i aften er kulturnat på SEE20:10 klokken 21 gik nogen af os til koncert på SEE arena med falulah og  The Dreams der spillede til klokken 00.45 to super koncerter på en fantastisk lejr.

Lørdag morgen blev vi alle vækket med fødselsdags musik i gaderne. For i dag har korpsede 100års fødselsdag og det skal fejres med fælles morgen mad i underlejr teltene vi fik rundstykker, juice og en dejlig banan til frokost var der fødselsdag show på SEE arena med underholding og fødselsdags hilsner fra forskellige kendte. har var også besøg af statsministeren Lars Løkke Rasmussen vi lavede også et kæmpe dannebrogsflag med farve papir som vi holdte over hvors hoveder alt dette styrede Camilla ottesen som vært en flot show var blevet sat op. Sener var der også gaver og kagemand til alle på lejren. Da vi havde spist kylling endnu en gang til aftensmad var der afslutnings lejrbål på SEE arena med musik og underholding samt fakkel optog og SEE20:10 logoet lavet i fyrværkeri efter bålet blev bandet en times tid på scenen og spille op til fest og glade dage selv om det nu små regnede. vi var tilbage til hvors telte klokken alt for sent vis man tænker på man vi skal op klokken 7 søndag morgen og rive lejr plads ned. når pyt vi er jo friske spejder.

Søndag morgen vækker Lene os klokken 7 og som sagt er vi friske og springer op af soveposerne og i gang med at pakke rygsækken. Da det er klaret venter morgen mad og nedpilning af spisebord vi kombineret det lidt og blev færdige med det hele til klokken. ca 11,30. nu var det af sted med Skive station hvor vi indtog frokosten og lavede en helt særlig mad til lederne (det skal dog siges at de ikke ville spise den) efter frokost var det ind i toget mod Århus hvor vi hoppede på toget mod København og vi fik pladser på 1, klasse vi er jo fine på den i Rødovre og her sider vi så og skriver det sidste til jer. vi håber i at i har fået et indtryk af hvor sjovt vi har haft det på SEE20:10 forsat god sommer til jer alle hilsner fra alle os i troppen.
Skive Rådhus vi er en tur i byen

The Dreams koncert på SEE arena

dannebrog lavede af mere end 15.000 spejder

så er vi klar til fødselsdag

fødselsdags show med Camilla Ottesen som vært

lejr pladsen pakkes sammen

så venter vi på toget hjem

vores bivuak på spejder døgn